Regulamin

Niniejszy Regulamin wykonywania zabiegów w gabinecie Guérie, zwany dalej „Regulaminem”, stosownie do art. 384 Kodeksu cywilnego – określa ogólne warunki umowy, na podstawie której Klient otrzymuje usługę w postaci zabiegu bądź dokonuje zakupu towaru, definiuje prawa i obowiązki Stron takiej transakcji, w tym obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych, a także zasady odpowiedzialności Stron. Regulamin dostępny jest za pośrednictwem strony internetowej https://guerie.pl oraz w placówce. 

Definicje:

Cennik usług – aktualny cennik usług i towarów znajdujący się w ofercie gabinetu Guérie, wyrażony w złotych polskich (PLN). Kwoty podane w cenniku są kwotami brutto. Cennik dostępny jest na stronie internetowej https://guerie.pl oraz w placówce.

Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca z usług będących w ofercie Guérie.

Biuro Zarządu Guérie Clinic – Aromatique Daniel Kowalewski 

Jana Pawła II 2,  17-312 Drohiczyn
REGON: 360115247
NIP: 5361812472

Umowa – umowa zawierana pomiędzy Klientem gabinetu Guérie a Usługodawcą. Podjęcie decyzji o skorzystaniu z usług gabinetu Guérie, dokonanie przedpłaty i rezerwacja terminu oznaczają zawarcie umowy cywilnoprawnej o świadczenie usług i są równoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu.

Zabieg – w rozumieniu niniejszego Regulaminu pojęcie „zabieg” oznacza zabieg medycyny estetycznej, zabieg SPA lub zabieg kosmetyczny przy użyciu specjalistycznego sprzętu Hi Tech.

§1 Zasady ogólne

  1. Korzystanie z usług gabinetu Guérie możliwe jest po zakwalifikowaniu Klienta do zabiegu przez fachowy personel placówki, wypełnieniu stosownych formularzy, w tym m.in. Karty Klienta, Oświadczenia Klienta o stanie zdrowia, Zgody na zabieg, dokonaniu płatności za usługi. Otrzymane informacje po wprowadzeniu przez pracownika gabinetu Guérie odpowiedniego zapisu w systemie informatycznym.
  2. Wybrana usługa może być zrealizowana w gabinecie Guérie pod warunkiem, że wybrany zabieg znajduje się w ofercie.
  3. Gabinet Guérie zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w ofercie. Katalog aktualnie dostępnych zabiegów dostępny jest na stronie internetowej pod adresem guerie.pl
  4. Zawierając umowę z gabinetem Guérie Klient jednocześnie oświadcza, iż zapoznał się z niniejszym Regulaminem i nie zgłasza do niego żadnych zastrzeżeń.

§2 Podstawowe zasady wykonywania zabiegów

  1. Zgodę na zabieg może wyrazić Klient pełnoletni posiadający pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych.
  2. Zgodę na zabieg może wyrazić również Klient małoletni, który ukończył 16 lat, u którego usługa ma być wykonana. Niemniej jednak, w przypadku gdy Klient nie ukończył 18 roku życia, zgodę na wykonanie zabiegu małoletniego musi wyrazić również jego przedstawiciel ustawowy.
  3. Zgoda na wykonanie zabiegu u Klienta, który nie ukończyli 16 lat, może być wyrażona jedynie w formie pisemnej przez przedstawiciela ustawowego Klienta, na odpowiednim formularzu gabinetu Guérie.
  4. Gabinet Guérie zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania usługi Klientowi, którego stan wskazuje na spożycie alkoholu lub użycie innych środków odurzających.
  5. Zabiegi wykonywane są wyłącznie w godzinach pracy placówki gabinetu Guérie. Godziny pracy dostępne są w widocznych miejscach na stronie internetowej guerie.pl 
  6. Gabinet Guérie zastrzega sobie prawo do zmiany czasu pracy. Zmiana może oznaczać czasowe zamknięcie danej placówki, a także skrócenie lub wydłużenie godzin jej funkcjonowania. Używanie niektórych lub wszystkich stref placówki może zostać czasowo zawieszone w związku z nagłą koniecznością dokonania naprawy, konserwacji lub wykonania innych niezbędnych prac. Klientowi przysługuje prawo do zrealizowania wykupionej usługi w innym, najbliższym możliwym terminie, jeżeli powyższe okoliczności wpłynęły na termin jego wizyty, a w przypadku trwałej niemożności zrealizowania wybranej usługi, Klientowi przysługuje zwrot kosztów uiszczonych na jej poczet.
  7. Zabiegi wykonywane są według cennika ustalonego przez gabinet Guérie obowiązującego w dniu wykonania usługi, o ile postanowienia innych regulaminów nie stanowią inaczej.
  8. Wszelkie ceny podane w cenniku oraz na stronie internetowe guerie.pl są cenami brutto i są wyrażone w złotych polskich (PLN).
  9. Podane ceny zabiegów z zakresu medycyny estetycznej są cenami orientacyjnymi, których doprecyzowanie następuje podczas kwalifikacji Klienta do zabiegu.
  10. Zakupione zabiegi lub pakiety zabiegów nie podlegają zwrotowi, z zastrzeżeniem §8 pkt. 1
  11. Zakupione zabiegi lub pakiety zabiegów należy wykorzystać w terminie nie przekraczającym 6 (sześć) miesięcy od dnia dokonania zakupu.
  12. Po terminie określonym w pkt. 11, zakupione zabiegi lub pakiety zabiegów tracą ważność i nie będą mogły być wykorzystane po upływie tego terminu.
  13. Termin wskazany w pkt. 11 jest jednocześnie datą wygaśnięcia umowy zawartej między Klientem a gabinetem Guérie.
  14. Udzielone Klientowi rabaty, zniżki, promocje i vouchery nie sumują się.

§3 Zamiana zabiegów

  1. Dopuszcza się zamianę wykupionego zabiegu lub pakietu zabiegów na inny zabieg lub zabiegi, będące w ofercie gabinetu Guérie, wyłącznie z udokumentowanych przyczyn zdrowotnych Klienta lub z powodu awarii sprzętu, przy użyciu którego zabieg lub zabiegi miały być wykonane.
  2. Zamiana wykupionego zabiegu lub pakietu zabiegów, nie powoduje przedłużenia terminu ich ważności, o którym mowa w §2 ust. 12 niniejszego Regulaminu, z wyłączeniem pkt. 4 poniżej.
  3. W przypadku awarii sprzętu, na który został wykupiony zabieg lub pakiet zabiegów, gabinet Guérie wskaże inny sprzęt o podobnym działaniu i takich samych lub lepszych parametrach technicznych.
  4. W sytuacji, gdy zamiana sprzętu o której mowa w pkt. 3 powyżej jest niemożliwa lub nie może odbyć się z innych, uzasadnionych przyczyn, gabinet Guérie przedłuży ważność wykupionego zabiegu lub pakietu zabiegów o ilość dni, w których wykonanie zabiegu na wykupionym sprzęcie było niemożliwe z przyczyn technicznych.
  5. Ilość i rodzaj zabiegów na które zostaną zamienione uprzednio wykupione usługi, uzależnia się od wysokości wpłaty lub kwoty pozostałej na koncie Klienta za niewykorzystane usługi z realizowanego pakietu.
  6. Wartość usług, na które zostaną zamienione zabiegi podlegające wyminie, liczona jest według cennika gabinetu Guérie obowiązującego w dniu dokonywania zamiany usług i nie może przekraczać kwoty, o której mowa w ust. 5 powyżej.
  7. Ewentualna kwota pozostała na koncie Klienta, stanowiąca różnicę pomiędzy wartością zamienianych zabiegów a wartością usług na które zostały one zamienione, nie podlega zwrotowi.
  8. W przypadku zaistnienia sytuacji o której mowa w ust. 7 powyżej, pozostała na koncie Klienta kwota, zostanie odliczona od wartości kolejnego, opłaconego przez Klienta rachunku, z zastrzeżeniem terminu o którym mowa w §2 ust. 12 niniejszego Regulaminu.


§ 4 Zapis i przeprowadzanie zabiegów

  1. W celu dokonania rezerwacji terminu na wybrany zabieg lub konsultacje należy zgłosić się osobiście do Kliniki lub skontaktować się telefonicznie/ mailowo z placówką w której ma być wykonana usługa.
  2. Zabiegi z zakresu medycyny estetycznej wykonywane są wyłącznie po uprzedniej rezerwacji dokonanej przez Klienta.
  3. Gabinet Guérie zastrzega sobie prawo do nie wykonania zabiegu z zakresu Hi Tech, kosmetologii lub Spa, bez wcześniejszej rezerwacji Klienta, z przyczyn m.in. technicznych lub personalnych.
  4. Klient, który dokonał rezerwacji terminu na konsultację lub pierwszy/ pojedynczy zabieg zobowiązany jest przybyć do placówki, w której ma być wykonana usługa, nie później niż 10 min przed uzgodnioną godziną, w celu dokonania wszelkich formalności.
  5. Klient, który dokonał rezerwacji na kolejny zabieg z serii/ pakietu zobowiązany jest przybyć do placówki, w której ma być wykonana usługa, nie później niż 10 (dziesięć) min przed uzgodnioną godziną, w celu odpowiedniego przygotowania się do planowanego zabiegu.
  1. W przypadku spóźnienia się Klienta na umówiony termin, czas spóźnienia odlicza się od czasu przewidzianego na zabieg, chyba że pełne wykonanie usługi w takim czasie byłoby niemożliwe bądź ryzykowne. W takim wypadku, gabinetu Guérie ma prawo odmówić wykonania zabiegu w całości.
  2. Gabinetu Guérie zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania zabiegu i zatrzymania pełnej przedpłaconej kwoty, w przypadku gdy spóźnienie się Klienta przekroczy 15 (piętnaście)minut.
  3. Umówiony zabieg można odwołać nie ponosząc żadnych konsekwencji, w tym finansowych, najpóźniej na 24 (dwadzieścia cztery) godziny przed umówionym terminem rezerwacji.
  4. Guérie zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta kosztami usługi według stawek jak za jej wykonanie, jeżeli odwołanie zabiegu przez Klienta nastąpi w terminie krótszym niż 24 (dwadzieścia cztery) godziny przed planowanym terminem lub Klient nie zgłosi się na planowaną wizytę, bez wcześniejszego jejodwołania.
  5. Za usługę zrealizowaną, w sytuacji wskazanej w pkt. 9 i 10 powyżej, rozumie się zdjęcie zabiegu z pakietu, jeśli usługa wykonywana jest w serii oraz przepadek na rzecz gabinetu Guérie dokonanej przez Klienta przedpłaty.
  6. Gabinet Guérie dopuszcza możliwość zmiany umówionego terminu przez Klienta w szczególnie uzasadnionych wypadkach.
  7. Przystępując do zabiegu Klient świadomie oświadcza, iż:
    • a)  Znana jest mu celowość oraz możliwe efekty wykonania zabiegu.
    • b)  Wszelkie kwestie związane pośrednio lub bezpośrednio z przygotowaniem oraz zastosowaniem wybranego zabiegu zostały mu wyjaśnione, które to w pełni zrozumiał.
    • c)  Znane i zrozumiałe są dla niego wszelkie przeciwwskazania, możliwe skutki uboczne oraz efekty wykonania.
    • d)  Został poinformowany o charakterystyce zabiegów wybranych zabiegów, zrozumiał, że są działaniami należytej staranności oraz jest świadomy, że przedmiotowe zabiegi nie gwarantują osiągnięcia pewnych i widocznych rezultatów.
    • e)  Nie będzie żądał zwrotu ceny za zabieg w przypadku, gdy wybrany zabieg nie przyniesie zamierzonego rezultatu.
    • f)  Przed przystąpieniem do korzystania z usług gabinetu Guérie uwzględnił swój stan zdrowia i nie przystąpi do zabiegu, jeżeli ze względu na stan zdrowia, zabieg mógłby mieć negatywny wpływ na jego życie, zdrowie, komfort fizyczny lub psychiczny.
    • g)  Nie jest w ciąży, w okresie połogu lub karmienia, nie zażywa leków, nie używa jakichkolwiek innych substancji ani też nie posiada schorzeń, które są przeciwwskazaniem dla danego zabiegu.
    • h)  Dokonał świadomej decyzji o wyborze najodpowiedniejszego zabiegu, z uwzględnieniem jego aktualnego stanu zdrowia oraz dostępnych środków medycznych itechnicznych.
    • i)  Wyraża zgodę na zmodyfikowanie sposobu wykonania zabiegu lub nawet odstąpienia od niego, w przypadku, gdy dalsze jego kontynuowanie zgodnie z przewidziana procedurą będzie zagrażało jego życiu lub zdrowiu.
  8. Jednocześnie gabinet Guérie doradza wszystkim Klientom, aby przed skorzystaniem z usług gabinetu Guérie, przeszli standardowe badania lekarskie w celu sprawdzenia ogólnego stanu zdrowia i braku przeciwwskazań medycznych do odbycia zabiegu.
  1. Po przeprowadzeniu zabiegu, personel gabinet Guérie zaleci Klientowi preparaty do pielęgnacji domowej, mające na celu zwiększenie lub wydłużenie planowanego efektu danej usługi.

§5 Dokumentacja

1. Ze względów zdrowotnych, Klient umówiony na zabieg podczas pierwszej wizyty proszony jest o wypełnienie Karty Klienta lub Karty Klienta , Oświadczenia Klienta o stanie zdrowia oraz:

  • a)  W przypadku zabiegu Hi Tech, Zgody na zabieg Hi Tech
  • b)  Oświadczenie Klienta o stanie zdrowia
  • c)  W przypadku zabiegu z zakresu medycyny estetycznej, Zgody na zabieg medycyny estetycznej.
  • d)  Oświadczenie/ świadoma zgoda rodzica na wykonanie zabiegu oraz Oświadczenie o stanie zdrowia dziecka w przypadku Klienta małoletniego
  • e)  Inne dostosowane do poszczególnych zabiegów

2. Gabinet Guérie zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania zabiegu bez uprzedniego wypełnienia 

  1. Odpowiedzialność za prawidłowość i prawdziwość informacji wpisanych we wszystkich formularzach gabinetu Guérie ponosi wyłącznie Klient.
  2. Gabinet Guérie może odmówić wykonania zabiegu, jeżeli w ocenie gabinetu Guérie stan zdrowia Klienta sprzeciwia się przeprowadzeniu zabiegu, a także z innych uzasadnionych przyczyn.
  3. Roszczenie o wykonanie zabiegu z przyczyn opisanych w ust.4 Klientowi nie przysługuje.
  4. Jeśli gabinet Guérie odmówi wykonania zabiegu z przyczyn leżących po stronie Klienta, w tym odmówi wypełnienia i podpisania formularzy wskazanych w pkt. 1 powyżej, zatai przeciwwskazania do wykonania danego zabiegu, które zostaną ujawnione przez gabinet Guérie przed lub w trakcie zabiegu, Klient pokrywa koszty zabiegu.


§ 6 Zasady udostępniania dokumentacji Klienta

  1. Dokumentacja Klienta jest własnością Guérie
  2. Pacjent ma prawo dostępu do dokumentacji dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń.
  3. Gabinetu Guérie udostępnia dokumentację medyczną:
    • a)  Pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu bądź osobie upoważnionej pisemnie przez Pacjenta.
    • b)  podmiotom uprawnionym do dostępu do dokumentacji Klienta na mocy odpowiednich przepisów prawa.
  4. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
    • a)  Do wglądu w placówce Guérie.
    • b)  Poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii.

c) Poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginału tej dokumentacji.

  1. Wysokość opłaty za kopie dokumentacji określa art. 28 ust. 4. Ustawy z dnia 06 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417 ze zm. ).
  2. Podstawą wyliczenia kwoty odpłatności jest publikowana przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce w poprzednim kwartale.
  3. Zgodnie z powyższym ustala się obowiązujące stawki opłaty:
    • a)  jedna strona wyciągu lub odpisu dokumentacji Klienta– 4,50 zł, max 6,93 zł brutto w tym 23% podatku VAT tj.: 1,29 zł
    • b)  jedna strona kopii dokumentacji Klienta –0,69 zł brutto w tym 23% podatku VAT tj.: 0,13zł
    • c)  sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji Klienta na elektronicznym nośniku danych – 6,93 zł brutto w tym 23% podatku VAT tj.: 1,29 zł.

§7 Promocje i płatności

  1. Płatność za usługi będące w ofercie gabinetu Guérie możliwa jest za pomocą gotówki, karty kredytowej lub debetowej oraz przelewem.
  2. Płatność przelewem uznaje się za dokonaną w dniu zaksięgowania środków na koncie gabinetu Guérie.
  3. Płatność za usługi znajdujące się w ofercie gabinetu Guérie następuje przed przystąpieniem do wykonania zabiegu.
  4. Po dokonaniu płatności Klient otrzymuje paragon lub Fakturę.
  5. Gabinet Guérie zastrzega sobie prawo do uwzględnienia udzielonych Klientowi rabatów, zniżek, promocji, voucherów oraz usług gratisowych wyłącznie w sytuacji, gdzie Klient podczas rezerwacji terminu poinformował o swoim uprawnieniu oraz podał niezbędne dane do jego weryfikacji, w tym w szczególności numer lub kod bonu.
  6. Wszelkie rabaty, zniżki, promocje, vouchery, zabiegi gratisowe oraz inne uprawnienia i przywileje podlegają odrębnym Regulaminom dostępnym na stronie internetowej guerie.pl

§8 Prawa i obowiązki klienta

W czasie korzystania z usług będących w ofercie gabinetu Guérie Pacjent ma prawo do:

a)  poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel gabinetu Guérie,

  • b)  zachowania w tajemnicy przez personel gabinetu Guérie danych Klienta dotyczących w szczególności stanu zdrowia, przeprowadzanych zabiegów i ich przebiegu,
  • c)  świadczenia usług przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej,

d) wyrażania zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach;

  1. Do obowiązku klienta należy :
    • a)  przestrzeganie Regulaminu wykonywania zabiegów w gabinecie Guérie oraz pozostałych
      Regulaminów dostępnych na guerie.pl ,
    • b)  poszanowanie godności i uprzejmego traktowanie personelu gabinecie Guérie 
    • c)  przestrzeganie zasad higieny osobistej,
    • d)  posiadanie ważnych dokumentów pozwalających zidentyfikować tożsamość,
    • e)  przestrzeganie zasad bezpieczeństwa,
    • f)  przestrzeganie zakazu palenia tytoniu, spożywania alkoholu na terenie gabinecie Guérie  oraz zażywania innych substancji w wyniku których, mogłoby dojść do zagrożenia zdrowia lub życia Klienta w związku z zabiegami, ryzyka jakichkolwiek powikłań podczas i po zabiegu,
    • g)  przestrzeganie zaleceń personelu gabinetu Guérie 
  2. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania usług gabinetu Guérie ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do personelu gabinetu Guérie 

§9 Warunki odstąpienia od umowy

  1. Zgodnie z ustawą Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) Klient może pisemnie odstąpić od umowy o świadczenie medyczne lub świadczenie usług bez podawania przyczyn, w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia.
  2. W przypadku świadczeń medycznych odstąpienie nie może nastąpić później, niż do rozpoczęcia wykonania pierwszego zabiegu/usługi objętej umową, rozumianego jako wyznaczony termin wykonania pierwszego świadczenia medycznego. W takim przypadku gabinet Guérie gwarantuje zwrot uiszczonego wynagrodzenia. Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 30 dni roboczych od dnia otrzymania przez Gabinet Guérie oświadczenia o odstąpieniu od umowy o świadczenie medyczne lub świadczenie usług przelewem bankowym na konto wskazane przez klienta w oświadczeniu o odstąpieniu lub gotówką w placówce Guérie.


§10 Reklamacja

  1. Dla celów dowodowych proponowaną formą reklamacji realizacji usług jest forma pisemna / e-mail na adres salon@guerie.pl najpóźniej w terminie 14 dni roboczych od daty zakończenia umowy.
  2. Przedmioty przeznaczone do sprzedaży detalicznej nie podlegają zwrotowi . Towar uznany za wadliwy może zostać zwrócony w ramach reklamacji złożonej na zasadach rękojmi, w nieprzekraczalnym terminie 30 dni, liczonym od daty zakupu reklamowanego produktu.
  3. Warunkiem koniecznym do rozpatrzenia reklamacji, jest odbycie wizyty kontrolnej po wykonanym zabiegu, najpóźniej w terminie 14 dni od zgłoszenia reklamacji w formie mailowej.
  4. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni roboczych od daty wpłynięcia reklamacji, po odbyciu wizyty konsultacyjnej.
  5. Klienci zgłaszający reklamację będą informowani o decyzji w formie pisemnej.